Výhody upgradovaných systémů (P-18/P-19)
- Výrazně vylepšené elektrické parametry (vyzařovací diagram, dosah, přesnost, detekce cíle atd.).
- Díky vysoce účinnému antikoroznímu systému může anténní jednotka snadno odolat náročným klimatickým podmínkám (vlhkost, teplota) a v tropických oblastech.
- Rozvinutí a svinutí anténní jednotky ve velmi krátkém čase (až 5 minut).
- Vysoká mobilita anténní jednotky a snadné ovládání pouze jednou osobou.
- Vysoká odolnost nového zařízení.
- Vysoký komfort obsluhy.
- Systémy poskytují širokou škálu možností získávání radarových informací za relativně nízké pořizovací náklady. Díky nižšímu frekvenčnímu pásmu lze detekovat cíle, na které radary pracující v jiných pásmech nereagují, například neviditelné letadlo.
- Zvýšená stabilita systému a účinné potlačení rušení, zabraňující falešným alarmům při zachování vynikající detekce cíle.
Anténní jednotka P-18
Anténní jednotka se skládá ze 16 směrových antén Yagi umístěných ve dvou řadách, které jsou ukotveny k výsuvnému anténnímu stožáru. Anténní stožár je umístěn na prodlouženém vozidle URAL (nebo jiném typu podle zákazníka). Anténní jednotku lze přizpůsobit, doplnit o další prvky, senzory a antény ECCM.
Z bývalého původního sovětského systému není použit žádný prvek. Všechny díly jsou nové.
- Antény - anténa Yagi vyrobená podle původních výpočtů (Na přání zákazníka je možné vyvinout anténu jiných vlastností).
- Umístění antén - systém ovládaný elektromotorem slouží k sekvenčnímu vysunutí částí antény.
- Umístění a vysunutí systému / stožáru - zvedání systému pomocí hydraulického stožáru do vybrané výšky.
- RF koaxiální kabel - Všechny použité kabely jsou nové, zejména napájení rotační spojky je zajištěno koaxiálním kabelem, např. Eupen. Mezi rotační spojkou a děliči výkonu je použit také koaxiální kabel Eupen. K jednotlivým anténám jsou použity flexibilní kabely od firmy HELIAX. Kabely používané pro ECCM jsou speciální kabely s nízkým útlumem, např. LMR.
- Konektory - všechny konektory jsou nové.
- Dělič výkonu - vyvinut jako nový (nový vývoj společností NRTS CZ).
- Rotační spojka Joint - použita nová dvoukanálová rotační spojka.
- Reduktor - je zcela nová převodovka vyvinutá vlastní konstrukcí nového převodového mechanismu od společnosti Rave.
- Kroužkový sběrač - v reduktoru je umístěn nový kroužkový sběrač vlastní konstrukce, který přenáší napěťové povely a data do zařízení umístěných za převodovým mechanismem. Kroužkový sběrače jsou dostatečně dimenzované.
- Kodér - přesný systém snímání polohy a rychlosti otáčení antény je řešen osazením absolutního kodéru (přesný typ bude zvolen podle technických požadavků zákazníka).
- Ochrana proti korozi - zvolený nátěrový systém pro korozivní prostředí C5M - odpovídá oblasti s vysokými teplotami a vysokou vlhkostí.
- Napájení a ovládání hydraulických ramen a řídicího systému.
Všechny elektronické bloky, včetně napájecí části rotačního anténního systému umístěného na anténní jednotce, jsou napájeny ze zdroje akumulátoru umístěného na anténní jednotce. Tento zdroj obsahuje vlastní baterie, měniče systémového napětí pro každou úroveň výkonu, skříň s ochrannými prvky jednotlivých obvodů, obvody nabíjení baterií a řídicí a kontrolní obvody.
Druhá je samostatná sekce funkčního bloku poskytující rotační anténu řídicího motoru a zpracovávající informace z polohy snímače - kodéru.
Třetí funkční jednotka obsahuje řídicí obvody, výkonové prvky pohánějící hydraulické čerpadlo, motor pohonu hlavní antény a ovládací panel systému.
Anténní jednotka P-19
Základní filozofie modernizovaného systému:
Nový plně modernizovaný systém je pokračujícím projektem již dodaného vybavení. Jeden z repasovaných dílů zůstává z původních repasovaných dílů, což je anténní systém.
Všechny staré části bývalého sovětského radaru jsou nahrazovány novými.
Vylepšený systém bude namontován na nový nákladní automobil, jako je URAL (v tropickém provedení), zvedací a skládací antény jsou hydraulické, motory hydraulických čerpadel jsou napájeny bateriemi a jsou tedy nezávislé na externím napájení nebo výkonu generátoru.
Podle přání zákazníka budou zvoleny dvě základní výšky zdvihu anténních systémů.
Na základní platformě nákladního vozidla, například URAL, bude kontejner, do kterého bude instalována elektronika anténního systému a radarové zařízení.
- Anténní systém - Originální parabolické antény budou repasovány a mechanicky opravovány. V konečné fázi budou ošetřeny novou barvou pro tropické prostředí. U každé antény budou změřeny její parametry (na certifikované měřicí stanici). Parametry antény budou plně v souladu s dohodnutými technickými podmínkami. Pokud má zákazník zájem vyvíjet a vyrábět nové parabolické antény, je takový požadavek možný, ale za předpokladu vyšší ceny.
- Reduktor - bude dodána nová převodovka vlastní konstrukce s novým převodovým mechanismem. Hluk přenosu bude výrazně snížen a nový systém bude lehčí než původní sovětský výrobek.
- Ozařovače hlavního pásma - ozařovače hlavního pásma budou zcela nové.
- VF Rotační spojka – rotační spojka je nově vyrobena. Na žádost zákazníka lze použít i původní spojku. Před instalací do systému však bude kompletně opravena a změřeny parametry.
- Posouvač fáze - Bude použit zcela nový systém, který je plně kompatibilní s původním posouvačem fáze.
- Kodér - Systém snímání polohy antény a systém detekce rychlosti otáčení je řešen instalací nového absolutního kodéru.
- Distributor napájení.
- Základní platforma - bude vyvinuta zcela nová základní platforma přizpůsobená požadovanému nákladnímu vozu.
- Hydraulický zvedací systém - Zvedací mechanismus je navržen jako hydraulický zvedací systém s nezávislým napájením. Zákazník nastaví dvě základní výšky antény.
- kroužkový sběrač - v reduktoru bude umístěn nový kroužkový sběrač pro přenos elektrického napětí a datových příkazů do zařízení umístěných za převodovým mechanismem.
- Kontejner pro řídicí elektroniku a radarové bloky.
- Vozidlo URAL (nebo jiný typ podle přání zákazníka).