M10S představuje novou generaci monopulsního sekundárního radaru (MSSR) pracujícího v režimu Mode-S, zkonstruovaného a vyráběného společnostmi NRTS CZ a NRPL, který plně vyhovuje standardům ICAO a Eurocontrol. Je určen pro řízení letového provozu na základě zobrazování kooperujících cílů pracujících v režimech základního a rozšířeného Mode-S. Při vývoji a konstrukci radaru byly využity nejnovější technické poznatky.
M10S může být nakonfigurován jako samostatný radar nebo snadno integrován s jinými systémy - primárním radarem, ADS-B a multilaterací. V takovém případě bude společný systém kontroly a ovládání (CMS) zobrazovat stavy a výkonnostní parametry všech systémů současně a přehledový displej bude zobrazovat kombinované cíle zpracovávané vestavěným trekovacím systémem.
M10S je výsledkem propracovaného flexibilního řešení na klíč s vysokými výkonnostními parametry a otevřenou architekturou, což umožňuje snadno reagovat na zákaznické požadavky a podmínky rozličných stanovišť jako jsou komunikační a servisní vybavení.
Plnohodnotná funkčnost Mode-S byla certifikována ÚCL České republiky, člena Eurocontrol, a provozně ověřena mnohými instalacemi v různých zemích.
Základní vlastností MSSR M10S je mimořádně kompaktní, plně polovodičová, vysoce modulární a spolehlivá konstrukce, zaručující velmi nízké provozní náklady po celou dobu životního cyklu. Systém je plně zálohovaný s funkcemi automatického přepnutí a možností výměny během provozu, což zajišťuje vysokou provozní pohotovost.
Systém kontroly a ovládání (CMS) je nezávislý na operačním systému a lze jej nainstalovat na libovolný počet počítačů. CMS je vybaven uživatelsky příjemným rozhraním a možností dálkové podpory ze strany výrobce.
Charakteristiky
- Mimořádně kompaktní design v jedné skříni 19”
- K dispozici je rovněž přepravitelná verze
- Vyvinut v plném souladu s požadavky ICAO a Eurocontrolu
- Pracovní režimy Mode 1, 2, 3/A, C a Mode-S ELS/EHS
- Automatické přepínání a rekonfigurace systému
- Vestavěné zpracování a kombinování dat od MSSR, PSR (primární radar), ADS-B a MLAT (multilaterace)
- Vestavěný trekovací procesor a formátor výstupních dat
- BITE zajišťující průběžné monitorování subsystémů MSSR M10S a souvisejících zařízení
- Diagnostický CMS zajišťující místní a dálkové ovládání funkcí
- Archivace, přehrávání a statistická analýza přehledových dat
- Bezobslužný provoz a snadná údržba
- Cenově výhodné řešení s nízkými servisními náklady
- Dálkově ovládaný provozní monitor SSR Mode-S
- Vestavěné rozšířené testování přijímacího kanálu
Technické parametry
Pracovní režimy | 1, 2, 3/A, C a S ELS/EHS |
Pohon antény | zdvojený motor |
Rychlost otáčení antény | 6-15 ot/min |
Pokrytí | |
Maximální dosah | 256 NM |
Minimální vzdálenost | 0.25 NM |
Výškový strop | 66,000 stop |
Elevace | 0.3° – 45.0° |
Maximální počet cílů | 1000 |
Přesnost (náhodné chyby) | |
v azimutu | 0.068° |
v dálce, mode A/C | 30 m |
v dálce Mode-S | 15 m |
Pravděpodobnost detekce cíle | ≥ 0.99 |
Pravděpodobnost detekce kódu | ≥ 0.99 |
Pravděpodobnost sloučení | ≥ 0.95 |
Výstupní formát | ASTERIX |
Typ výstupního datového spoje | seriový/LAN/optický |
Dotazovač
- Dvoukanálový plně zálohovaný systém
- Dotazování, detekce a příjem v režimech Mode 1, 2, 3/A, C a S
- Adresovaný základní přehledový Mode-S
- ICAO adresa letadla
- Identifikace letu
- Hlášení způsobilosti palubního odpovídače
- Hlášení o výšce letu odstupňované po 25 stopách
- Status letu
- Rozšířený adresovaný Mode-S
- Protokoly uzamknutí (Lockout protocols)
- Protokoly základních dat
- Komunikační protokoly standardní délky
- Rozšířené komunikační transakce
- Protokol identifikace letadla
- Prokládání až 4 režimů dotazování
- Programovatelná strategie dotazování založená na poloze cíle
- Adaptivní nastavení parametrů včetně pokročilého potlačování odrazů
- Trekování a kombinování vícenásobných vstupních dat
Antenní systém
- Antena typu LVA (Large Vertical Aperture) obsahující kanály SUM, DIFF a OMNI
- K dispozici je varianta s kompaktní anténou délky 2,5 m
- Otevřená konstrukce snižuje mechanické namáhání působením větru
- Dipóloví sloupce jsou vybaveny ochranou proti vlivům počasí
- Nízká hmotnost
- Skvělé elektromagnetické vlastnosti
- Tvarované vyzařovací diagramy ve vertikální rovině
- Splňuje požadavky ICAO
- Pohyb antény zajišťuje systém pohonu se dvěma motory
- Zdvojený systém snímače azimutální polohy antény
- Mechanismus pohonu antény může být chráněn proti vlivu počasí krytem
- Souhrnný vestavěný systém testování (BITE) mechanismu pohonu antény obsahuje četné snímače (hladina oleje, vibrace, teplota, atd.) zobrazované v systému CMS
Řídící a monitorovací systém (CMS)
- Plně zálohovaný systém
- Může obsahovat libovolný počet terminálů místních i vzdálených
- Pružné přizpůsobení místním komunikačním linkám - seriové, optické, LAN, radiové, atd.
- Ovládání dalších zařízení lze snadno realizovat pomocí CMS zobrazujícího všecny dostupné údaje
- Průběžná kontrola výkonnosti v reálním čase
- Archivace informací, odpovědí a analýzy
- Podpora SNMP
- Možnost dálkové podpory od výrobce
Zobrazení radarových dat
- Zobrazování vícenásobných vstupních dat (značky a/nebo treky), včetně PSR, MSSR, ADS-B a MLAT
- Zobrazení dat rozšířeného Mode-S
- Zeměpisné a letecké navigační mapy
- Archivace a přehrávání přehledových dat